lördag 11 september 2010

Illusion or dream?

Igår kväll när jag tog ut Romeo på sista pinket innan jag skulle fortsätta mot Ollis råkade jag ut för en riktigt märklig grej. När vi gick på Vasaesplanaden kommer en rätt ung man emot oss och ser riktigt förvånad ut vid åsynen av oss. Han stannar mig och vet inte riktigt hur han ska uttrycka sig, men han frågar vad jag och Romeo heter. Jag får veta att han är f.d Vasa-bo men numera bosatt i Bryssel. Han ber mig att inte gå, för han har sett mig och Romeo i en dröm, och det berättar han på fullaste allvar! Jag får inte fram något fiffigt gensvar utan nickar mest bara och ler. I 45 minuter stod vi där och han förundrades över händelsen och menade att det var som i Flashforward. När han berättade att han genom drömmen visste och kunde se att jag tränar mycket  och har åtminstone en ljushårig syster blev jag faktiskt lite fundersam.. Jag klargjorde för honom att jag upplevde situationen som aningen kuslig, men han försäkrade mig om att det inte fanns några störda baktankar. Han fick min in-officiella mail-adress, I'll let you know om han hör av sig!

Inga kommentarer: