söndag 8 augusti 2010

Åbo/Turku

I helgen döptes min systerson i deras hem i Åbo. Lillkillen fick det fina namnet Kasper (som jag nu fick stryka från min "potentiella barn-namn-lista". Hehe) och jag försöker vänja mig vid att sluta kalla honom Pyret, det är svårt! Vi hade åkt ner med min familj som skulle fortsätta från Åbo till Sverige, och tänkte att det vore lite väl att ta sig upp till Vasa igen samma dag så vi bokade ett rum på Scandic Plaza. Romeo fick för första gången följa med på resa, lite bångstyrigt emellanåt när vi skulle gå runt i affärer men över lag gick det bra! Stekhettan från Ryssland nådde ju åtminstone södra Finland under helgen och det var lite av en chock, vi hade ju vant oss med +17 som det varit i Vasa den senaste veckan och plötsligt var det back to +30. Men hej, vi hinner nog frysa ännu i vinter :)

Syster den äldre - och blivande gudmor - med Kasper i famnen, 
svåger, syster den äldsta och ytterligare en svåger :)

Jag älskar båtrestaurangerna nere vid Aura å! Så mysiga ställen.
 
 Det kom två tjejer som blev alldeles stormförtjusta i Romeo. Dom
babblade helt hysteriskt glatt på något jag tror var japanska/kinesiska,
hursomhelst förstod jag att dom ville klappa honom. Nicke lyckades duktigt
nog knäppa bild just då :)

Haha hjälp jag fotade min mat. Nej det här var så vansinnigt gott!
Grillat kycklingbröst med getost-nöt-pesto, rödvinssås och rotfrukter.
 
Lilla hjärtat som alltid hittar en lämplig plats var han kan hålla 
koll på vad som sker utanför fönstret :D

Inga kommentarer: