tisdag 10 augusti 2010

Ta hand om dig

En vän bad mig berätta om vilka Forever Living-produkter jag använder. Gärna! I stort sett alla hudvårdsprodukter som finns i mitt badrum är av ovan nämnda märke, inte helt otippat. Now, let's see..

LÅT MIG PRESENTERA :D


ALOE LIQUID SOAP & AVOCADO SOAP

För rengöring av ansikte och händer använder jag mig av dessa tvålar. Jag har rätt känslig hy i ansiktet och det svider till rätt lätt om jag inte använder rätt produkter. Särskilt den flytande tvålen är så galet dryg, mild och rengörande. Avocadotvålen tycker jag att passar bättre för rengöring av händer. 


 ALOE PROPOLIS CREME

Jag kan skriva under på att denna är världens bästa kräm mot torra hudpartier! Den innehåller inget vatten och är därför perfekt att smörja in händer och ansikte med på vintern. Vi använde den med fördel också på Romeos tassar i vintras, funkade jättebra!

ALOE VERA GELLY

De flesta har nog hört att Aloe Vera är en räddare i nöden ifall man t.ex. bränt sig i solen, så på den fronten behövs knappast någon närmare presentation. Min syster brukar kleta lite gelly på tandköttet innan läggdags, eftersom att snuset sliter på det, och vaknar upp med en enligt henne "sprillans ny läpp" nästa morgon!

FOREVER MARINE MASK

Den fetaste ansiktsmasken jag nånsin trillat över. Den må se ut som en bajskorv när den pressas ut ur tuben, men oj vad skönt för huden!

HEAT LOTION

Historien om när jag kom i kontakt med denna första gången är kul för dom skadeglada. Det är flera, flera år sen när vi var på Mallorca och jag kände att jag behövde återfuktning för ansiktet. Aloe Vera var rätt nytt för mig då men jag visste att gellyn hjälpte mot allt. I all hast ryckte jag åt mig Heat lotion i tron att det var Gelly och smörjde in ansiktet med det. Inte lyckat. Fy helvete vad det brände! Denna brännande kräm är däremot suverän på spända, ömma muskler. Byebye kylmägeeli.

CONDITIONING RINSE

Fortsättningsvis håller jag mig till Aussie när det kommer till shampo och balsam, men när det är dags för Romeo att bada så brukar jag använda detta balsam på honom. Bästa tänkbara eftersom att hans päls kräver mycket vård och detta gör pälsen så himmelskt mjuk!

BRIGHT TOOTHPASTE

Guds gåva till oss. "Hur fan håller du dina tänder så vita när du snusar?!" Tadaa, här avslöjas hemligheten! Tandkrämen är också den produkt som de flesta av mina vänner fallit för och använder. Detta om något är BRIGHT NOW. Och man kan inte ana hur fräsh munnen kan kännas innan man prövat denna.

NOURISHING SERUM

Varje morgon, varje kväll - nourishing serum i fejan. Jag handlade på Sokos emotions en dag och fick Lumenes ansiktsserum på köpet och för att testa lite fick Nicke genom att känna, försöka känna vilken sida av ansiktet jag smörjt in med vilket serum. Japp, han visste!

BALANCING CREAM

För dom riktigt, riktigt lyxiga stunderna använder jag mig av denna. Som en liten boost för det mjuka i ansiktet!

LIPS

Första hjälpen som alltid är med i väskan. Bortsett från att det är ett läppomada är det ungefär som Gelly i miniformat. Senast förra veckan när Nicke blev stucken av nåt läskigt kryp och fick ett stort utslag smetade vi på detta som första hjälp.
 



He va he :) Och för att inte glömma den produkt, till vänster, som jag verkligen behöver varje dag för min känsliga mage - Aloe Vera drickan. Lätt bäst!

1 kommentar:

Nina Hägen sa...

var köper man dide produkterna?:)