måndag 17 maj 2010

Splendido.

Första riktiga sommarlovsdage har precis passerat och jag kan verkligen vänja mig vid dethär! Värme har vi ju så det räcker och blir över, min äldre syster som är bosatt i Belgien hade läst att det i Finland för tillfället är varmast i Europa! Det tvivlar jag inte på.

Eftersom att Nicke opererades förra veckan måste han vara väldigt försiktig med ryggen och vår säng i stan är alldeles för mjuk för det så han bor tillfälligt hemma hos sina föräldrar. Men vad oväntat kul det är med "särbo-liv"! Han var nyss här och vi såg film tillsammans, känns som den gamla goda tiden när vi dejtade :)

Annars så beslutade jag mig för att sluta snusa idag. Igen. Försökte samma sak vid ungefär samma tid ifjol, det gick ju käpprätt åt pipsvängen. Men denhär gången så! Haha. Gäller bara att hålla sig sysselsatt hela tiden, så nu ska jag skala ingefära och hacka ner det i kokande vatten - ingefära har lite liknande effekter som snus så jag får ha en liten termos i beredskap hela tiden, haha.

1 kommentar:

Anonym sa...

Go emppis Go emppis Go emppis!
Hoppas du lyckats hålla dej osnusad. "Särbo" kan göra gott ibland, hoppas ändå att han blir bättre snart. Men ses senare! Ha det bra på jobbet. Kram.