torsdag 11 november 2010

Rövdag.

Det är lustigt, och ett olöst mysterium, hur rövdagarna som dyker upp emellanåt verkar ha en förbannelse över sig. Om det finns någon som njuter av andras olycka, då bjuder jag på dethär! I morse vaknade jag 20 minuter innan arbetsdagen skulle börja. I vanliga fall brukar det ta mig ~1 timme att börja dagen. När jag stressat sönder mig själv och en gång var påväg till jobbet tänkte jag att "det ser väldigt halt ut". Poff. I samma sekund ligger jag i en hög på marken och har skrapat upp ett hål på mina favoritbyxor och blöder som en gris. Enbart 3 minuter sen till jobbet anländer jag och märker att det finns massor att ta i tu med. Datorn å andra sidan valde att ta det lugnt och var jumissa konstant. När jag sedan också skulle till skolan stod det värsta av ämnen på läseordningen. 

Efter skolan tänkte jag med all min kraft försöka vända dagen till något bra, och gick in till Onnen sydän. Och man hör ju redan på namnet, det vände! Alla underbara ting dom säljer där, och smalltalket med den trevliga försäljaren made my day. Med mig hem kom en shablon med texten "Always kiss me good night" som åker upp i sovrummet idag.

Fan.

1 kommentar:

viki sa...

jaix! de va ett ganska stort hål :(