torsdag 29 april 2010

FULL POTT.

Idag när stod med en matkasse i handen efter att ha handlat på den närliggande affären insåg jag vad jag faktiskt höll på att göra. I min påse hade jag jästbrödsmjöl, morötter och riven ost. Jag hade ingredienser till ett underbart gott bröd som jag sist hade bakat i lågstadiet. Jag var påväg att baka!! Det förde mina tankar till när Axos föreställning om den typiska "duktiga flickan" stämde precis in på mig, bortsett från att jag inte bakar. Nu var jag påväg att uppfylla det sista kravet och det var med vemod jag enligt receptet snabbt slängde ihop degen och kastade in plåten i ugnen. Jag har blivit den duktiga flickan till punkt och pricka och sitter och känner efter om det känns annorlunda än för en timme sedan, då jag ännu inte handlat ingredienserna. Hahaha.

Inga kommentarer: