fredag 8 oktober 2010

Hjärtskärande

Av någon anledning hade Kuriren dumpit ner i brevluckan (jag trodde det var en prenumerationstidning?) imorse så jag bläddrade igenom den medans jag satt och åt morgonmål. Under spalten "PERSONLIGT" fanns följande notis:

"Hösten är nära. Man, 85 år i **-området, ensam, ingen att tala med. 
Söker dig snälla och spritfria kvinna. Vi gamlingar kan väl träffas ibland. 
Hör av dig. Jag väntar. Sv.t. "6.10-Ensam, vänlig"

Jag får påriktigt hjärtont av sånthär. Mitt hjärta går sönder totalt. Ingen får vara ensam, utfryst eller ledsen - för då börjar mitt hjärta blöda. Bara jag kunde så skulle jag transformera mig själv till en 80 årig liten gumma några gånger i veckan och åka och hälsa på denhär ensamma mannen.


1 kommentar:

UlrikaB sa...

Jag fastnade för exakt samma sak!! Tänkte nästan fälla några tårar. Och frågade till och med anton om jag fick kontakta honom. :D Ensam, vänlig... ååh så sött!