måndag 25 oktober 2010

Stockholm i mitt hjärta

Varje gång vi besökt Stockholm kommer jag hem med känslan om att det är där man borde bosätta sig, åtminstone för en tid. Vi får se, vi får se. Jag vill ju att saker ska ske på momangen, men får nog börja med att ta min examen först. Stockholm försvinner ju ingenstans, och det kanske är bra att charmen till stället upprätthålls när jag åker dit ändå bara några gånger per år?

 Vaknade upp till ett snötäckt Odenplan en morgon. Som tur var
slutade det snöa och snön smälte bort. Kvarteret där hotellet ligger
är så himla mysigt och inte stökigt alls.

 Position viloläge och chips, aah. Sängen vi sov i var säkert 2 meter
bred, men av vana tog vi ju ändå bara upp ungefär en tredjedel.
 I hissen, påväg till Idol
 Träffade på en glad Sean Banan. Han skulle visst
uppträda i Cirkus Möller. I en konversation med 
bananen använde han svar som "kött fifään" "kött 
och blåbär" "rompaaah" och "tack cheeelv". Icke otippat!

 Idolstudion. Mindre än man kunde tro! I tv ser det ju ut som att
dom som sitter högst upp på läktaren knappt ser eller hör idolerna,
men oj vad skenet bedrar! Särskilt scenen är pytteliten i verkligheten.
 Idoler
 Nya Idol-juryn
 Utröstning på G
Hard rock café på Sveavägen

1 kommentar:

UlrikaB sa...

Ja du har fått vara med om grejer!! :D va kuuul! hur gör man för att ta sig till idol? :o